2. EKOLOGICKÁ PŘIJATELNOST

V otevřeném dopise adresovaném Ministerstvu životního prostředí ve věci SOKP prof. Michal Vojtíšek z ČVUT, uznávaný odborník na emise z dopravy, mj. uvádí:

Realizací stavby dojde k podstatnému zvýšení dopravního zatížení metropolitní oblasti Prahy indukovanou dopravou. S tím bude spojen nárůst emisí CO2, zdravotně rizikových látek, a hluku.

Záměr je neslučitelný s klimatickým závazkem hl. m. Prahy, neboť neexistuje dostupné, praktické a do roku 2030 ve velké míře nasaditelné řešení motorizované silniční dopravy s nulovou či velmi nízkou uhlíkovou stopou.

Občanům by se nemělo lhát. Občany by se nemělo uvádět v omyl. Měla by být vedena veřejná diskuze. Není a nebude vše v pořádku, jak se z dokumentace zdá. Bude to velmi podstatný zásah a občanům nejen přilehlých oblastí, ale celé Prahy, by měla být dána možnost se vyjádřit, zda chtějí upřednostnit kratší dojezdové doby automobilem, nebo životní prostředí a zejména zdraví své, svých rodičů a dětí, a spoluobčanů.

Tranzit vedený přes hlavní město by značně poškodil zdraví desítek tisíc obyvatel a udělal by ze severu města to, co dnes vídáme např. na Jižní spojce. Trasování šestiproudé dálnice skrz přírodní park Draháň–Troja či hustě obydlené sídliště Černý Most je v naprostém rozporu s kritérii Politiky územního rozvoje a legislativou TEN-T.

Negativní účinky dopravy podle hustoty zalidnění a očekávané dopravní zátěže

Není a nebude vše v pořádku, jak se z dokumentace zdá.

(klepněte na obrázek a spustíte video)


►►► URBANISMUS (3. hledisko)