Regionální varianta – AKTUALIZACE 2020

(klepněte na obrázek)

Dokumentace AKTUALIZACE 2020 je zveřejněna na webu MČ Praha-Dolní Chabry
https://www.dchabry.cz/sokp-regionalni-varianta-aktualizace-2020
Popis alternativ SOKP
https://rozumnadoprava.cz/sokp2020/#Komentar

AKTUALIZACE 2020 viz také
→  Síť hlavních komunikací regionu Praha
→  O dostavbě SOKP

 

Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) náleží do Evropské silniční sítě (TEN-T) na našem území. Je určen především pro tranzitní kamionovou dopravu evropskou a celostátní. Z hlediska Prahy rozvádí dopravu cílovou a zdrojovou mimo sídelní útvary, ale není určen pro dopravu místní, takže jeho užívaný název „Pražský okruh“ je v rozporu s jeho funkcí.
Jeho umístění do zastavěného a zastavitelného intravilánu při vědomí nutnosti realizace stavebně-technických opatření je nelogické a závadné.

Nutnost a funkční opodstatnění dokončení silničního okruhu kolem Prahy je všeobecně nezpochybnitelná. Rozpor je v jeho umístění,
zda má být průtahem Prahou
(vládni garniturou prosazovaná alternativa A-ZÚR)
nebo má být ochvatem Prahy
(veřejností navrhovaná alternativa regionální).

Jak splňuje požadavky kladené na SOKP – součást TEN-T
 varianta A‑ZÚR  a jak
 alternativní varianta 

ATRIBUT
PRÁVNÍ
Se zásadami a standardy TEN-T (míjení sídelních útvarů) a PÚR 2015 (udržitelný rozvoj území) je varianta A-ZÚR v rozporu (intravilán);
alternativní varianta splňuje v celém rozsahu.
ATRIBUT
DOPRAVNÍ

Zavádění kamionové dopravy do Prahy a umožnění mísení tranzitní a místní dopravy rovněž znamená, že varianta A-ZÚR je v rozporu s TEN-T a PÚR 2015; alternativní varianta splňuje.
ATRIBUT
ZDRAVÍ

Ohrožení zdraví občanů průtahem je enormní
(hustota osídlení 2 600 obyvatel/km2 – tj. přímo cca 100 tisíc obyvatel a prakticky celá Praha);
zatímco u obchvatu je minimální
(hustota osídlení 160 obyvatel/km2 – tj. cca 25 tisíc obyvatel).
ATRIBUT
EKOLOGICKÝ

Varianta A-ZÚR zasahuje do EVL Natura 2000 – kaňon Vltavy, Drahaň, PP Lítožnice, Chvalský lom, Počernický rybník a další.
Alternativní varianta neprochází přes žádné chráněné přírodní památky a negativní vliv na přírodu je vyloučen.
ATRIBUT
URBANISTICKÝ
Průtah ruší stávající vazby v intravilánu, umožňuje vznik umělých bariér a logistických center, což do města nepatří.
Obchvat tyto negace nevytváří.

ATRIBUT
EKONOMICKÝ
Cena průtahu je 2krát až 3krát vyšší než je cena obvyklá, tedy neplní ekonomickou opodstatněnost a návratnost.
Cena obchvatu je cena obvyklá a formou výkonového zpoplatnění se vygenerují prostředky k umoření vlastních a provozních nákladů.
ATRIBUT
BEZPEČNOSTNÍ
Varianta A-ZÚR z vojenského hlediska nepřijatelná, neboť prochází oblastmi s mnoha umělými stavbami a s vysokou hustotou obyvatel.
Alternativní varianta požadavky na bezpečnost splňuje.
ATRIBUT
DEMOGRAFICKÝ
Varianta A-ZÚR zavádí kamionový provoz do městských částí, kde se očekává největší nárůst obyvatel.
Aktualizovaná verze alternativní varianty je z hlediska zastavěného a zastavitelného území v souladu s územními plány z roku 2020.

Z uvedeného vyplývá, že z celospolečenského hlediska
 průtah převážně škodí a minimálně slouží, 
 obchvat maximálně slouží a zanedbatelně škodí. 

Tuto skutečnost státní administrativa přehlíží, pokračuje v přípravě průtahu a trvale odmítá vzájemné posouzení průtahu a obchvatu nezávislou profesionální organizací, která prokáže, že není ve střetu zájmů
a u které je vyloučena podjatost.

 

ŘSD ČR vydává pro jednotlivé úseky dálnic informační letáky. K letákům pro úseky SOKP 520, 510 a 511 napsal připomínky Ing. Milan Strnad, autorizovaný inženýr pro dopravní stavby.

Co je v těchto letácích k úsekům dálnice D0 520, 510, 511 nesprávné, zamlčené, nevěrohodné?
(klepněte na obrázek)

 

Řešení dopravy severního sektoru je záležitost výhradně místní – vnitroměstská. Prvotním dopravním problémem je neexistence mostního spojení přes Vltavu mezi Prahou 8 a Prahou 6 (není od mostu v Troji až po Kralupy nad Vltavou). Tato skutečnost je příčinou přehlcení komunikací V Holešovičkách, Liberecké, mostu Barikádníků, s dopadem na Vítězné náměstí, ulice Evropská, Svatovítská a Jugoslávských partyzánů. Nefunkčnost a nereálnost radiálních komunikací mezi městským okruhem 1 (Blanka) a Pražským okruhem (SOKP – alternativa A-ZÚR) prokázala studie společnosti PUDIS „Vyhledávací studie doplnění severní sítě o nové radiální vztahy“ (06/2008).

Komunikace Praha 8 – Praha 6
Na mapě je oranžovou čarou znázorněno také propojení Prahy 8 a Prahy 6 – tunel dlouhý 480 m a přemostění údolí Vltavy mostem dlouhým 530 m (komunikace 2+2 pruhy, dvoukolejná tramvajová trať, cyklistická stezka a chodník pro pěší).


→  Síť hlavních komunikací regionu Praha

Aktualizováno 29. 5. 2022