Síť hlavních komunikací regionu Praha
AKTUALIZACE 2020

Nová komunikační síť pro 21. století

▬▬ stávající komunikace     ▬▬ komunikace 21. století
▬▬ komunikace kontraproduktivní (zrušit v ZÚR a územním plánu)

SZ  |  SV  |
JZ  |  JV  |

Přeložka silnice II/241
se prodlouží od silnice II/240 na SOKP – MÚK Lichoceves, a tak v délce cca 5 km přeložka bude přivaděč Prahy 6 – městské části Suchdol. V Suchdole bude navazovat na tunelový přivaděč Kamýcká, který navazuje na dlouhodobě žádané propojení Praha 6–Praha 8 přemostěním Vltavy do ulice K Pazderkám.
        Využitím sběrných komunikací ulic Čimická, Nad Šutkou, Zenklova – s variantou tunelu mezi ulicí K pazderkám (poblíž Vysoká skála) až Pelc-Tyrolka – a Vysočanské radiály vznikne dopravní spojení východ-západ v severním sektoru hl. m. Prahy. Tím se vyřeší v Praze mimo jiné především dopravní problémy v Holešovičkách a na Kbelské.

Přeložka silnice I/2 a Hostivařská spojka
vytváří obchvat pro kamionovou a zbytkovou dopravu sídelních útvarů města Říčany (ulice Černokostelecká) a městských částí Kolovraty, Uhříněves a Měcholupy. Přeložka I/2 začíná na okraji obce Mukařov (ulice Pražská), v MÚK Královice (SOKP – regionální varianta) navazuje na Hostivařskou spojku, která je do této MÚK zaústěna.
        Realizace Hostivařské spojky je již delší dobu prosazována dotčenými městskými částmi, zatím ne příliš úspěšně. Její společné prosazování s přeložkou I/2 a regionální alternativou SOKP by mělo být úspěšné, neboť se jedná o řešení dopravní problematiky celého jihovýchodního sektoru hl. m. Prahy a její aglomerace.


  Regionální varianta – aktualizace 2020