- Zachovalá přírodní lokalita – krajinný ráz, historická krajina, cenné přírodní památky vč. NATURA 2000; úmluvy – závazky.
- Velké náklady pořizovací i provozní – nákladově efektivnější a šetrnější alternativy.
- Zastaralá koncepce z 30. let minulého století nezohledňuje aktuální podmínky.
- Rekreační oblast na severu Prahy pro desítky tisíc lidí v 15minutové docházkové vzdálenosti.
- Nárůst osobní a nákladní dopravy v pražské aglomeraci – dopravní indukce, zvýšení atraktivity individuální automobilové dopravy oproti veřejné hromadné dopravě.
- Rozpory s cíli udržitelného rozvoje – závažné neshody, tj. neplnění požadavků strategických dokumentů, klimatických závazků a evropské legislativy TEN-T.
- Výrazné zhoršení životních podmínek v dotčených lokalitách (již nyní jsou zasaženy silným leteckým provozem) – nepříznivé účinky na zdraví obyvatel.
- Stejný nesmysl jako dneska stavět magistrálu centrem Prahy.
Doprava v pražské aglomeraci musí být řešena komplexně, s ohledem na dopravní obslužnost, a také na bezpečnost provozu i na udržitelnost rozvoje města.
Ti, kteří o dostavbě okruhu rozhodují, by si měli konečně uvědomit, že situace je velmi vážná a HROZÍCÍ ŠKODY JSOU NENAPRAVITELNÉ.