Vyjádření k dokumentaci EIA pro záměr „D0, stavba 520 Březiněves – Satalice“
(s kódovým označením MZP500)

Vyjádření k dokumentaci EIA pro záměr
„D0, stavba 520 Březiněves – Satalice“,
které podala Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu, z. s.
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2023/12/Vyjadreni_EIA-520_Platforma_20231219.pdf

TIP: V prohlížečích PDF lze ve výše uvedeném dokumentu zobrazit
OBSAH = osnova dokumentu.

  1. Nesouhlas se záměrem a odůvodnění
     
    1.1. Tendenční, nedostatečná a nepřezkoumatelná dokumentace EIA
    1.2. Vyjádření k dopravně inženýrským podkladům
    1.2.1. Tendenčnost dopravního modelu a jeho interpretace
    1.2.2. Nereálný a nevěrohodný scénář dopravního modelu
    1.2.3. Výrazný nárůst automobilové dopravy v pražské aglomeraci
    1.2.4. Minimální podíl tranzitu a zvýšení atraktivity dojížďky autem do Prahy
    1.2.5. Narušení přirozené spádovosti a principu města krátkých vzdáleností
    1.2.6. Silné nadhodnocení potřeby dojížďky mezi severovýchodní a severozápadní částí pražské aglomerace
    1.2.7. Dopravní kolaps u Černého Mostu a Horních Počernic
    1.2.8. Masivní nárůst dopravy v oblasti Ruzyně
    1.2.9. Podhodnocení významu přivaděče Rybářka pro pravý břeh Vltavy
    1.2.10. Podhodnocení dopravního významu Horoměřické
    1.2.11. Masivní nárůst dopravy v oblasti Čimic, Dolních Chaber a Zdib
    1.2.12. Zpochybnění přínosů investic do veřejné hromadné dopravy
    1.2.13. Vypuštění klíčového projektu TT Podbaba – Troja – Bohnice
    1.2.14. Zlepšení přinese nový přístup, nikoliv nová dálnice ve městě
    1.2.15. Nedostatky DIP a požadavek na jejich přepracování
    1.3. Nefunkční dopravní řešení, nesoulad s evropskou legislativou TEN-T a zákonem o pozemních komunikacích
    1.4. Vyjádření k rozptylové studii a vlivu na veřejné zdraví
            Vyjádření RNDr. Alice Dvorské, Ph.D.
            Vyjádření Prof. Michala Vojtíška, M.S., Ph.D.
    1.5. Vyjádření k hlukové studii
    1.6. Vyjádření k vlivu na klima
    1.6.1. Tendenčnost studie vlivu na klima
    1.6.2. Vztah k cílům uvedených v relevantních strategiích
    1.6.3. Přecenění pozitivního vlivu elektromobilů na klima
    1.7. Rozpor s Politikou územního rozvoje (PÚR)
    1.8. Rozpor s cíli udržitelného rozvoje strategických dokumentů
    1.8.1. Plán udržitelné mobility Prahy a okolí
    1.8.2. Rozpor se Strategickým plánem hlavního města Prahy
    1.8.3. Rozpor se Strategickým rámcem ČR 2030
    1.8.4. Rozpor se Státní politikou životního prostředí
    1.8.5. Rozpor s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030
    1.8.6. Rozpor s Dopravní politikou ČR
    1.8.7. Rozpor se Zelenou dohodou pro Evropu
    1.8.8. Rozpor s evropskou Strategií pro udržitelnou a inteligentní mobilitu
    1.9. Nerealizovatelnost záměru a porušení zákona a směrnice EIA
     
  2. Požadavky na alternativní řešení v souladu s cíli udržitelného rozvoje strategických dokumentů Prahy, ČR a EU
     
    2.1. Řešení v souladu s cíli udržitelného rozvoje strategických dokumentů
    2.2. Řešení dopravy (nejen) v severní části pražské aglomerace
    2.2.1. Snižování poptávky po dopravě
    2.2.2. Podpora udržitelných druhů dopravy
                 Severní tramvajová tangenta
    2.2.3. Přechod na ekologická a prostorově úspornější vozidla
    2.2.4. Ekonomické a daňové nástroje pro regulaci dopravy
    2.3. Posouzení variant pro tranzitní a regionální dopravu
     
  3. Závěr – návrh na vydání nesouhlasného stanoviska k záměru

 


Připomínky obcí a městských částí Prahy k projektu Pražský okruh SOKP 520
(12. 2. 2020 – obrazové připomínky v PDF)
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2020/02/Pripominky-obci-k-sokp-520.pdf


 
  Vyjádření k dokumentaci EIA pro záměr
„D0 518, 519 Ruzyně – Březiněves“