Následují citace
z odborného posouzení hlukové studie
Podklady předložené zpracovatelem pro vyhodnocení celkové hlukové situace jsou zcela nedostatečné!
Pracuje pouze s vlivem hluku záměru D3. Nezákonně vynechal jakýkoliv hluk z okolních komunikací.
Z toho není možné vyhodnotit skutečný dopad ani zhodnotit dostatečnost navržených protihlukových opatření.
z dopravně-inženýrského posudku
Dopravně inženýrské podklady pracují se zastaralými údaji, které zřejmě výrazně zkreslují výsledné prognózy dopravního modelu.
Celkový počet vozidel pro jednotlivé úseky D3 je zřejmě výrazně podhodnocený a nezohledňuje dopravní indukci.
Postrádají komplexní vyhodnocení dopadů záměru ve vztahu ke strategickým dokumentům.
Předložená data neprokázala dopravní přínos stavby v širších souvislostech a vzhledem k vysokým investičním a zejména environmentálním nákladům (negativní dopady na životní prostředí) NENÍ ve veřejném zájmu záměr středočeské D3 realizovat.
z geotechnického posudku
Z hlediska geotechnického je uvedená stavba značně nevýhodná z těchto důvodů:
- přebytky zeminy z 16,7 km dlouhé trasy jsou extrémní
(1,8 mil. m3) - z důvodu značného záboru zemědělského půdního fondu i záboru celkového
(183 ha) - značné náklady na podrobné geofyzikální mapování celé trasy
(poddolování a tektonické poruchy) - sklony zářezů nejsou dostatečně podloženy výpočtově
- stavba je umělou bariérou a prochází územím s potenciálním využitím pro dobývku v současnosti klíčové nerostné suroviny – štěrku.
► Pořad České televize NEDEJ SE
Posudkáři vlivů
Aktualizováno 20. 11. 2024