BEZE SLOV (co představuje skutečný veřejný zájem?)

Pro účastníky vycházek, na nichž procházíme místy ohroženými stavbou dálnice D0, jsme připravili malou brožurku formátu A5 nazvanou „Dálnice D0 518–519 poškodí velkou část přírodního parku Drahaň-Troja“, která obsahuje 24 snímků s mapkami a obrázky (beze slov).

Najdete v ní obrázky s dosud zachovalou krajinou, mapy se zakreslenými hranicemi přírodního parku Drahaň-Troja, ochrannými pásmy kolem chráněných přírodních a kulturních památek, a také vizualizace s plánovanými dálničními mosty, tunely a mimoúrovňovými křižovatkami.

https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2024/12/D0-poskodi-PPDT.pdf

Toto PDF si můžete snadno prohlížet i jako prezentaci v počítači, mobilu či tabletu,
když si v nabídce prohlížeče zapnete PREZENTAČNÍ REŽIM.

■ Google Chrome ► Prezentovat
■ Mozilla Firefox ► Režim prezentace
■ Microsoft Edge ► Zadejte PDF na celou obrazovku
Přechod mezi snímky umožňují šipky, klávesy PgDn/PgUp, tlačítko/kolečko na myši atp.
 

Proti stavbě vystupují dotčené obce a městské částí, které varují před negativními dopady. Často se proti nim argumentuje veřejným zájmem a celostátním významem stavby. Je ovšem otázkou, co tento veřejný zájem skutečně představuje?

       Ochrana přírody a zdraví
nebo
budování nové dálnice?    || || 

Dopravní modely z dokumentace EIA (posuzování vlivu stavby na životní prostředí), neprokazují zásadní snížení dopravních intenzit na hlavních pražských komunikacích (nebo jen v řádu jednotek procent), někde se dokonce intenzity zvýší. Odborné studie a zkušenosti ze zahra­ničí potvrzují, že rozšiřování silniční kapacity ve městech zvyšuje dopravu (známý jev tzv. dopravní indukce, tedy více silnic = více aut), prohlubuje problém rozpínání zástavby mimo kompaktní městská jádra a podporuje delší cesty za prací. Namísto efektivního řešení se tak pouze udrží a prohloubí současné problémy.