Pro účastníky vycházek, na nichž procházíme místy ohroženými stavbou dálnice D0, jsme připravili malou brožurku formátu A5 nazvanou „Dálnice D0 518–519 poškodí velkou část přírodního parku Drahaň-Troja“, která obsahuje 24 snímků s mapkami a obrázky (beze slov).
Najdete v ní obrázky s dosud zachovalou krajinou, mapy se zakreslenými hranicemi přírodního parku Drahaň-Troja, ochrannými pásmy kolem chráněných přírodních a kulturních památek, a také vizualizace s plánovanými dálničními mosty, tunely a mimoúrovňovými křižovatkami.
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2024/12/D0-poskodi-PPDT.pdf
Toto PDF si můžete snadno prohlížet i jako prezentaci v počítači, mobilu či tabletu,
když si v nabídce prohlížeče zapnete PREZENTAČNÍ REŽIM.
■ Google Chrome ► Prezentovat
■ Mozilla Firefox ► Režim prezentace
■ Microsoft Edge ► Zadejte PDF na celou obrazovku
Přechod mezi snímky umožňují šipky, klávesy PgDn/PgUp, tlačítko/kolečko na myši atp.
Proti stavbě vystupují dotčené obce a městské částí, které varují před negativními dopady. Často se proti nim argumentuje veřejným zájmem a celostátním významem stavby. Je ovšem otázkou, co tento veřejný zájem skutečně představuje?
☼ Ochrana přírody a zdraví
nebo
budování nové dálnice? || ||
Dopravní modely z dokumentace EIA (posuzování vlivu stavby na životní prostředí), neprokazují zásadní snížení dopravních intenzit na hlavních pražských komunikacích (nebo jen v řádu jednotek procent), někde se dokonce intenzity zvýší. Odborné studie a zkušenosti ze zahraničí potvrzují, že rozšiřování silniční kapacity ve městech zvyšuje dopravu (známý jev tzv. dopravní indukce, tedy více silnic = více aut), prohlubuje problém rozpínání zástavby mimo kompaktní městská jádra a podporuje delší cesty za prací. Namísto efektivního řešení se tak pouze udrží a prohloubí současné problémy.