☼ ochrana přírody a zdraví
nebo
budování nové dálnice? || ||
Proti stavbě D0 518–519 vystupují dotčené obce a městské částí, které varují před negativními dopady. Často se proti nim argumentuje veřejným zájmem a celostátním významem stavby.
Je ovšem otázkou, co tento veřejný zájem skutečně představuje?
Dopravní modely z dokumentace EIA (posuzování vlivu stavby na životní prostředí) neprokazují zásadní snížení dopravních intenzit na hlavních pražských komunikacích (nebo jen v řádu jednotek procent), někde se dokonce intenzity zvýší. Odborné studie a zkušenosti ze zahraničí potvrzují, že rozšiřování silniční kapacity ve městech zvyšuje dopravu (známý jev tzv. dopravní indukce, tedy více silnic = více aut), prohlubuje problém rozpínání zástavby mimo kompaktní městská jádra a podporuje delší cesty za prací. Namísto efektivního řešení se tak pouze udrží a prohloubí současné problémy.
Dárcovský projekt
Zachraňme přírodní park
slouží k získání finančních prostředků na právní služby, odborné konzultace a posudky,
na osvětu a komunikační aktivity
ROZUMNADOPRAVA.cz/darujme
Dárcovský projekt
„Zachraňme přírodní park“
na portálu Darujme.cz
DARUJME.cz/zachranme-prirodni-park