- Podpora přípravy a realizace dopravních staveb v souladu se zákonnými požadavky pro vedení tras tranzitní a městské dopravy.
- Prosazování maximální ochrany území, v nichž jsou již nyní překračovány hygienické limity hluku a polutantů v ovzduší a dále území, kde hrozí zhoršení v souvislosti s plánovanou výstavbou.
- Upozorňování na nevhodné rozšiřování zastavitelných ploch (především do volné krajiny), nad rámec současných rozvojových ploch, daných příslušným platným územním plánem; s cílem zachovat udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, hospodářský rozvoj a soudržnost společenství obyvatel území.
- Obrana proti vytváření umělých bariér urbanisticky nevhodnými dopravními projekty uvnitř městského organismu.
- Podpora tranzitní dopravy pouze na územích s minimální hustotou obyvatel a ve větší vzdálenosti od hustě obydlených lokalit.
- Upozorňovat na možnou tvorbu dopravně kolizních míst v případě, že nebude zajištěn plynulý a bezpečný průjezd tranzitní dopravě a minimalizován její vliv na dopravu městskou.
- Podporovat přesun tranzitních dopravních tras do polohy mimo území Prahy, a tak v hlavním městě zajistit minimální mísení dopravy místní a tranzitní, a tím i trvale nižší nehodovost. Obdobně postupovat v případě dalších měst a obcí, jež leží na vytížených trasách či křižovatkách tranzitních dopravních cest.
- Prosazovat objektivní odborná porovnání nabízených variant plánovaných tras při přípravě řešení klíčových dopravních staveb (městské okruhy, tranzitní okruhy a další důležité dopravní stavby) s ohledem na ekonomiku výstavby a provozu.
- Ochrana přírody a krajiny a životního prostředí.
→ Náš tým