Pozemky v blízkosti dálnic jsou velmi lukrativní zejména pro developery logistických a průmyslových areálů či komerčních center. Pozemky pod plánovanou trasou Pražského okruhu mají obrovskou hodnotu a není divu, že je tak velký tlak na realizaci desítky let staré trasy a nepřipouští se alternativy.
V dnešní době, kdy se naše ekonomika propadá, rozpočet vykazuje historický schodek a stovky tisíc občanů ČR řeší existenční problémy, pro Ředitelství silnic a dálnic ČR je ekonomické hledisko stále nepodstatné.
„Proč je výstavba Pražského okruhu tak pomalá? Je za tím nedostatek financí, nebo něco jiného?“, na to ředitel ŘSD ČR Radek Mátl odpovídá: „Je třeba uvést, že v současné době žádná stavba připravovaná Ředitelstvím silnic a dálnic ČR nestojí na nedostatku finančních prostředků.“
Takže všichni si musí utahovat opasky a stát se extrémně zadluží, zatímco ŘSD nemusí vůbec přemýšlet o tom, jak stavět efektivněji, levněji a šetrněji?
Požadavek na ekonomickou návratnost dálničních staveb, „salámová metoda“, trvalé náklady na provoz, prokazatelné škody.
Neúčelné plýtvání veřejnými prostředky v rozsahu 20 až 50 miliard Kč
a trvalé finanční zatížení pro následné generace.
(klepněte na obrázek a spustíte video)
►►►►► REALIZACE (5. hledisko)