TOTO BY MĚLI VIDĚT VŠICHNI, kteří o dopravní infrastruktuře rozhodují.
Film BEZPEČNÁ OBEC
Film shrnující poznatky o utváření bezpečného dopravního prostoru v ulicích měst a obcí je dostupný z webové stránky Ulice i pro chodce.
Článek zveřejněný 15. 3. 2024 na AUTO-MAT.cz
Šest měst, která zrecyklovala své dálnice a vrátila veřejný prostor lidem
● Utrecht (Nizozemsko) ● Soul (Jižní Korea)1
● Madrid (Španělsko) ● Montréal (Kanada)
● New York ● San Francisco (Spojené státy americké)
VIDEO: Ještě jeden jízdní pruh? Více jízdních pruhů je (stále) špatná věc
1 v čase 10:00 o odstranění dálnice a „zmizení“ dopravy v Soulu
Mariahilferstraße – vzhled ulice dříve a nyní
Jedna z nejvýznamnějších rakouských nákupních ulic následovala příkladu Paříže a vrátila prostor lidem prostřednictvím úžasné proměny. Ulice dlouhá 1,6 km byla dříve zaplněna projíždějícími auty a procházejícím návštěvníkům nechávala jen málo prostoru. Po sjednocení různých úrovní ulice začali návštěvníci využívat celý prostor a ulice ožila.
V roce 2010 se rada města Vídně rozhodla odstranit z některých částí ulice veškerý provoz a přeměnila ji na promenádu pouze pro pěší.
Ukázky proměny ulic v dalších městech
Převzato ze stránek https://www.urb-i.com/before-after
A najdou se příklady i u nás v ČR:
Další příklady zklidňujích opatření popisuje článek
Jak na zóny 30: Příklady z Česka
Zvětšení prostoru nároží bylo využito nejen ke zklidnění vjezdu automobilů, ale i k výsadbě nových stromů a umístění stojanů na kola. Nový, kratší přechod zvyšuje bezpečnost pěších, osazení sloupků na nároží pak znemožnuje nelegální parkování na chodníku, které by ohrožovalo viditelnost pěších při přecházení vozovky.
Inspirativní video
Pěšky městem
https://peskymestem.cz/
Navazuje:
Aktualizováno 15. 3. 2024