Náš tým

Členové vedení

Ing. Antonín Prachař

Po absolvování oboru dopravní stavby na SPŠ stavební ve Zlíně vystudoval obor stavební údržba a rekonstrukce tratí na Vysoké škole dopravy a spojov v Žiline, kde získal titul inženýr.

V letech 1987 až 1991 pracoval jako vedoucí údržby dopravy v Přerovských chemických závodech. V roce 1991 založil firmu Omega servis spol. s r.o. se zaměřením na mezinárodní dopravu a zasilatelství. Později i společnost Omega servis Holding, a.s., kde byl nejdříve předsedou představenstva a po dokončení akvizice s francouzskou firmou pak generálním ředitelem.

Působil také ve Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA. Nejprve v letech 1995 až 1998 jako viceprezident pro dopravu na vlastní účet, později v letech 2001 až 2004 jako člen předsednictva a předseda Komise pro přepravy nebezpečných věcí a na konec v letech 2010 až 2011 jako viceprezident pro nákladní dopravu. Od roku 2002 do roku 2004 byl rovněž poradcem Podvýboru pro dopravu Poslanecké sněmovny PČR.

Antonín Prachař je ženatý a má dva syny.

  .

Ing. Petr Kasa

Absolvoval obor ekonomika a řízení ve stavebnictví na Stavební fakultě Českého vysokého učení technického v Praze, kde získal titul inženýr.

V letech 1999 až 2005 stál u zrodu jednoho z nejúspěšnějších internetových obchodů ve střední Evropě (KASA.cz, HEJ.sk), který v roce 2008 úspěšně prodal strategickému investorovi. V letech 2005 až 2012 zastával vysoké manažerské pozice finské telekomunikační společnosti Nokia v Polsku, České republice a na Slovensku. V letech 2010 až 2012 byl jejím generálním ředitelem. Od roku 2012 se věnuje výhradně vlastním investičním aktivitám a manažerským pozicím ve vlastních projektech. Aktuálně vede jako generální ředitel a předseda představenstva lékárenský holding Pilulka/CoPharm provozující desítky lékáren, lékárenskou distribuci a vlastní internetové obchody v několika zemích, který v roce 2012 spoluzakládal.

Petr Kasa působí také již několik let jako člen investiční komise venture kapitálového fondu J&T Ventures zřízeného J&T Bankou a je členem YPO (Young Presidents‘ Organization).

Petr Kasa je ženatý a má dceru a syna.

.

Ing. Karel Havlíček

Vystudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT, obor technická kybernetika. Po škole pracoval 14 let v Ústavu pro automatizaci řízení v průmyslu INORGA. Od roku 1993 je společníkem a pracuje ve společnosti INTAX. Zabýval se interakčními systémy, tiskárnami, přenosy dat mezi sálovými počítači, minipočítači, osobními počítači a telefonními ústřednami. Věnoval se kapesním počítačům, využívání mobilních komunikací a také školicí a publikační činnosti (různé návody a články o zpracování textů v počítačových časopisech, kniha „Word 97/2000 – kapesní příručka“).

Již od dětství se zajímal o dopravu, o železnici, o zabezpečení provozu na železnici a o řešení městské dopravy. Sledoval vývoj městské dopravy v Praze, linkové vedení MHD, trasy městských okruhů – kudy vedl vnitřní (modrý) a vnější (červený) okruh, později označené jako I., II, a III. okruh (zelený). Díky své další zálibě – jízdě na kole – měl možnost dobře poznat okolí Prahy a také všechna místa v Praze a jejím blízkém okolí, kde dálnice již jsou, nebo by mohly být. Svůj zájem o dopravu a praktické zkušenosti s výpočetní technikou, které získal v zaměstnání, nyní využívá při práci pro Platformu za kvalitní dopravní infrastrukturu.

Spolupracovníci

Ing. Josef Tomeš

Vystudoval ČVUT Fakultu stavební, obor konstruktivně dopravní. V praxi se věnoval přípravě a realizaci silničních staveb.

Od roku 1991 byl členem vedení ŘSD ČR, v letech 2002 – 2006 obchodním ředitelem stavební firmy Medis Holding a.s. Je také členem Českého svazu stavebních inženýrů a v roce 2014 působil jako poradce ministra dopravy.

Dříve aktivně sportoval, nyní pouze rekreačně (turistika, lyžování, golf). Věnuje se vnoučatům, zahradě.

Ing. Milan Strnad

autorizovaný inženýr pro dopravní stavby – ČKAIT 0000264, je zkušený dálniční projektant, který projektoval silniční stavby u nás i v zahraničí – např. v Iráku a ve Střední Asii, je autorem plzeňské dálnice D5 – od úvodní studie až po stavbu a kolaudaci. Léta pracoval pro zahraniční banky, zejména pro Evropskou banku pro obnovu a rozvoj – EBRD (European Bank for Reconstruction and Development) a má značné zkušenosti s multikriteriálním posuzováním účelnosti dálničních projektů z hlediska dopravního, ekologického, územního a ekonomického. Posuzoval účelnost konkrétních projektů dálnic a na základě jeho posouzení se banka rozhodovala, zda daný projekt zaplatí – zda je skutečně účelný.

Plán na vnější okruh Prahy měl možnost sledovat od prvopočátků, neboť v 60. letech získával zkušenosti u Ing. Lady, který okruh tehdy navrhnul. O dopravních stavbách říká, že řešení je třeba hledat takové, aby maximálně sloužilo a co nejméně škodilo – vždycky nějakým způsobem škodí – a aby bylo ekonomicky únosné a také aby byla zajištěna návratnost zvoleného řešení.

Karla Polydorová

Vystudovala střední průmyslovou školu stavební a později dvouletou nástavbu „Odhady nemovitostí a ceny staveb“. Po studiích pracovala jako projektant, následně jako správce domů a bytů na Praze 6 a Praze 1. Od roku 1997 je samostatně výdělečnou osobou v oblasti nemovitostí, stavebnictví a projednávání a povolování staveb.

Zajímá se aktivně o rozvoj městské části Praha 20, ve které žije od tří let. Rozvoj Horních Počernic vnímá jako příležitost pro kvalitativní změny života obyvatel k lepšímu. Projekty developerů jsou pro rozvoj obce důležité, ale nemusí být vždy jen přínosem a je třeba je umět komplexně zhodnotit. K tomu využívá svoje odborné znalosti a zkušenosti a důležitá je pro ni i dobrá znalost zákonů. Při podpoře výstavby staveb k bydlení, skladových hal či firemních objektů si všímá kontroly udržitelného rozvoje obce, technické a občanské vybavenosti a zejména sleduje aktuální a očekávaný stav dopravní infrastruktury a životního prostředí.

Ing. arch. Lenka Hornychová

Vystudovala ČVUT, Fakultu architektury. Pracovala jako památkový architekt na PSPPOP (dnes NPÚ), projektant staveb občanské vybavenosti, pedagog na FA ČVUT, ateliérová tvorba. Iniciátorka petice „Za záchranu přírodního parku Drahaň-Troja“.

Ve svých článcích upozorňuje na důležitost zachování hodnot krajiny a jejího historického odkazu.
Krajina pod Troskami v ohrožení 
Historická krajina versus dálnice – Konec Starých pověstí českých aneb jak úsek 518 a 519 šestiproudé dálnice Pražského okruhu chce vstoupit do českých dějin.
Dálnice, nebo ochrana přírody a zdraví občanů? Zkuste si vybrat!

Ing. arch. Petr Chaloupek

Vystudoval ČVUT, Fakultu architektury. Pracoval jako projektant staveb občanské vybavenosti, OSVČ projektant, podnikatel v oblasti služeb v dopravě.

Připomíná zásady, které je třeba uplatňovat při plánování dopravních staveb.
Jak by měla vypadat příprava a realizace dopravních staveb
Pražský okruh v současné navrhované podobě by byl pouze extrémně drahou, neefektivní stavbou zhoršující současnou dopravní situaci.
Pražský okruh dopravě v centru Prahy zlepšení nepřinese, ani nemůže

V roce 2019 vystupoval v pořadu České televize „Nedej se“ v dílu, který byl výstižně nazván „Dokolečka dokola“ (odkaz na tento pořad viz Média > VIDEA … Rok 2019).


→  Požadavky na dopravní stavby