Z diskuze na Facebooku pod příspěvkem o článku zveřejněném 13. 3. 2025 na webu ZDopravy.cz
PRAŽSKÝ OKRUH
Další dílčí úspěch. Někdy nám připadá těch 57 městských částí až moc.
https://zdopravy.cz/dalsi-posun-pro-severni-cast-prazskeho-okruhu-soud-odmitl-stiznost-radnic-na-platnost-zeleneho-razitka-239239/
__________________________________
ZDROJ: https://www.facebook.com/photo?fbid=1147655747148515&set=a.214757773771655
Pavel Želízko
Pražský okruh – 57 městských částí je až moc… a dokonce si některé dovolují nesouhlasit s tak krásnou a prospěšnou stavbou jako je šestiproudová, tranzitní dálnice skrz území hl. města. Vy jste fakt banda asociálů, až to není hezký.
Pavel Želízko
Stavba TRANZITNÍHO okruhu podle více než 80 let staré koncepce na půdorysu MĚSTSKÉHO okruhu a na území hlavního města je prachobyčejná prasárna. To celé navíc v technologicky, stavebně-inženýrsky, a tím pádem i ekonomicky, nejnáročnějším a k okolí nejméně ohleduplném provedení. Tak jasně… čím víc to bude stát, tím více se bude moci vytřískat z víceprací. A to celé v momentě, kdy existuje po všech stránkách a ke VŠEM, ať už přírodě nebo lidem (ano varianta SS vede dál od veškerých obydlí než varianta jih), šetrnější severnější varianta SS. Jenže varianta SS už není na pozemcích hlavního města, rozhodují o ní jiní lidé, jiné zájmové skupiny, než ty pražské. A tak se už kdysi dávno rozhodlo o tom, že se zazdí a nebude se ani usilovat o její realizaci. A že i bez veškerých povolení (ta se seženou dodatečně, že…) se v tichosti rozjede varianta jižní. Aby se pak veřejnost mohla postavit před hotovou věc a dnes už se tak mohlo zcela nepokrytě vykřikovat slovy ředitele Mátla… „Už není čas se bavit se zástupci dotčených obcí, už není čas na variantu SS.“ No není, protože POLITICKÝ tlak na realizaci jižní varianty se stupňuje. Aby se mohlo v budoucnu říkat: „To my jsme jako jediní konečně rozetli ten gordický uzel a zahájili tu problematickou stavbu, kterou všichni před námi jen odsouvali.“ A teď se tady narychlo matlá kočkopes… sice nanejvýš blbé řešení, ale hlavně, že nějaké, že? Takže nám tu vznikne paskvil na půdorysu sice městského okruhu, ale s využitím pro tranzitní dálniční dopravu. Vrchol absurdna, že se tenhle MĚSTSKÝ okruh jmenuje D0. Městem povede obluda, která v každém jiném, normálním, kultivovaném a moderním západním městě vede v polích za městem. Ne… tak my jako Češi máme zase něco extra. V roce 2025 postavíme okruh podle plánu z roku 1940. Výborně. A že se po jejím dokončení žádná zázračná úleva v problematických částech Prahy nedostaví, na to jsou mimochodem zpracované odborné dopravní studie, a že jsme pár tisícům lidem posrali bydlení, znehodnotili nemovitosti a majetky a znekvalitnili životní prostředí… na to sere Punťa.

Pavel Želízko
A další věc… jak píše Boleslav Novák. Kdyby to bylo jen o odhlučněné, zatunelované šestiproudové dálnici, tak ještě možná ok. Ale ono to je i o čtyřproudovém přivaděči do Čimic a Dolních Chaber, který výrazně zvýší dopravu na ulicích Spořická a Čimická (na to ty studie existují taky). Sice na něj má bezprostředně navazovat rozvaděč, ale háček je v tom, ze přivaděč bude součástí okruhu a tudíž ho bude stavět ŘSD, kdežto rozvaděč bude stavět město Praha. Ředitel Mátl se sice dušuje, že práce budou koordinované a tak, aby obě stavby začaly fungovat současně, ale víme, jak to tady u nás chodí. A navíc… co se stane v momentě nějakého problému? Všechny mimopražské náplavy, které sedí sólo ve svém autě a ráno blokují dopravu na příjezdech do města, pojedou, kudy to půjde. To je zákon indukce. Takže brzy zaflákají i Spořickou a Čimickou. A aby toho nebylo málo, tak se radnice Prahy 8 chytne příležitosti a v rámci „ochrany rezidentů“ vyrazí s kbelíky modré barvy do Čimických ulic a už to pojede… pěkně zóny… aby nám tady ti mimopražští přece nezabírali místa… no ale vy za to zaplaťte radnici poplatek. Takže celé tohle jižní „řešeni“ okruhu je v takovém typicky českém duchu… soused má kozu, já ne… já kozu nechci, ale chci, aby ta jeho chcípla. Takže když už to mají s dopravou někde posrané, tak to posereme i tam, kde to ještě posrané není.
[ . . . ]
Pavel Želízko > Jakub Haláček
No ty argumenty jsem uvedl a rozvedl zde… ale v jiných vláknech. Já neříkám, že je špatně něco na tom postavit okruh. Já jen říkám, že je to špatné stavět podle 80 let staré koncepce, že je špatné stavět městský okruh, ale přitom ho vést jako dálniční a napojit na něj devět evropských dálnic, a že je špatně, že ten okruh převede dopravu do míst, kde teď není, a naopak ji neodvede z míst, kde jsou teď problémy. Až na pár výjimek, jako třeba Evropská. Ale už tak špatná situace třeba na Jugoslávských partyzánů nebo V Holešovičkách se okruhem ještě zhorší.
[ . . . ]
Štěpán Tušják > Pavel Želízko
Byl jste někdy v Berlíně? A jel jste tam po okruhu? Uprostřed města… a nikdo to neřeší. Možná byste jim to měl jít vysvětlit.
Pavel Želízko > Štěpán Tušják
Nevím, jaký okruh v Berlíně uprostřed města myslíte Vy, ale určitě ne ten tranzitní. Ten tranzitní, čili A10, totiž vypadá přesně tak, jak má tranzitní okruh kolem města v 21. století vypadat. Čili ne na jeho území. Naše skvělé řešení D0 je v podstatě Berlínská A10, ale vedená městem. Takže zrovna Berlín jste si nevybral jako ideální příklad. Ten se naopak používá jako ukázka toho, jak takový dálniční obchvat města vypadat má.
