Média > O čem by se mělo mluvit

Proč?

  1. Klima Prahy je vinou dopravy druhé nejhorší v ČR (po Ostravě). Proč se má výstavbou dálnice v trase A-ZÚR přispět k dalšímu zhoršení ovzduší v Praze? Usiluje Praha o to, aby byla první?
     
  2. Pražští radní v dubnu 2021 schválili rozšíření přírodní památky Zámky a díky tomu, že se jedná o EVL (evropsky významnou lokalitu), bude ji možné lépe chránit. Proč by měla dálnice D0 518-519-520 v nevhodné trase A-ZÚR likvidovat příměstskou krajinu na severu Prahy? Nebo proč se má kvůli středočeské dálnici D3 zničit příroda v Posázaví?
     
  3. Proč se – a to nejen v Praze – stále prosazují řešení, která jsou enormně drahá, nejvíce škodí životnímu prostředí a zdraví obyvatel a u kterých není prokázána návratnost vynaložených investic? Není u nich naopak jasné, že jejich provoz a údržba trvale zatíží budoucí generace?
     
  4. Na východě Prahy jsou v úseku 510 již dlouho překračovány hygienické limity (hluk, emise). Znamená to tedy, že dalším navýšením dopravní zátěže k překročení limitů nedojde?
     
  5. Proč se má vést dálnice městem? Proč se má do míst, kam už se další jízdní pruhy požadované bezpečnostním auditem nevejdou, přivádět další dopravní zátěž? Aby se mísila tranzitní a místní doprava a aby se zajistila zvýšená nehodovost?
     
  6. Proč se stále rozšiřuje infrastruktura pro IAD (individuální automobilovou dopravu) na úkor veřejné dopravy, cyklistů a chodců?
     
  7. Proč se v Praze prosazuje trasa A-ZÚR, tj. řešení, které je v rozporu se všemi (opravdu se všemi!) strategickými dokumenty a klimatickými závazky, které přijala EU, Česká republika a hl. m. Praha? Proč je tedy Praha a Česká republika přijímaly, když je nehodlají dodržovat?
     
  8. Proč se jiná dopravní řešení vytrvale odmítají? Dopravu ve městě lze řešit mnohem vhodnějším způsobem než výstavbou šestiproudé dálnice: vybudováním městských komunikací pro více druhů dopravy, posílením příměstských železnic a rozšířením / zkvalitněním nabídky MHD, budováním města krátkých vzdáleností, výstavbou kvalitních (a souvislých) cyklostezek, nabídkou služeb carsharing, bikesharing apod.
     
  9. Proč se osoby, které jsou zodpovědné za územní plánování v rámci ČR, SčK a HMP (např. Institut pro plánování a rozvoj hl. m. Prahy) a také osoby zodpovědné za dopravní infrastrukturu státu (MD ČR – ministr dopravy, MHMP – primátor, Středočeský krajský úřad – příslušní náměstci pro dopravu) vytrvale brání relevantnímu posouzení navrhovaných řešení?
     
  10. Je to proto, že
    • hlavním důvodem pro prosazování SOKP v trase A-ZÚR je hlavně ekonomické zhodnocení pozemků stávajících vlastníků trvale napojených na politické strany v této zemi, tzn. bez jakéhokoliv racionálního aspektu?
    • o poctivé posouzení navrhovaných řešení není zájem, neboť z výnosu pozemků ve Středočeském kraji nikdo nic nemá?

 


Navazuje na stránky:

Co by měli všichni vidět

Co by měli všichni slyšet

 

Aktualizováno 23. 9. 2021