Proč?
- Klima Prahy je vinou dopravy druhé nejhorší v ČR (po Ostravě). Proč se má výstavbou dálnice v trase A-ZÚR přispět k dalšímu zhoršení ovzduší v Praze? Usiluje Praha o to, aby byla první?
- Pražští radní v dubnu 2021 schválili rozšíření přírodní památky Zámky a díky tomu, že se jedná o EVL (evropsky významnou lokalitu), bude ji možné lépe chránit. Proč by měla dálnice D0 518-519-520 v nevhodné trase A-ZÚR likvidovat příměstskou krajinu na severu Prahy? Nebo proč se má kvůli středočeské dálnici D3 zničit příroda v Posázaví?
- Proč se – a to nejen v Praze – stále prosazují řešení, která jsou enormně drahá, nejvíce škodí životnímu prostředí a zdraví obyvatel a u kterých není prokázána návratnost vynaložených investic? Není u nich naopak jasné, že jejich provoz a údržba trvale zatíží budoucí generace?
- Na východě Prahy jsou v úseku 510 již dlouho překračovány hygienické limity (hluk, emise). Znamená to tedy, že dalším navýšením dopravní zátěže k překročení limitů nedojde?
- Proč se má vést dálnice městem? Proč se má do míst, kam už se další jízdní pruhy požadované bezpečnostním auditem nevejdou, přivádět další dopravní zátěž? Aby se mísila tranzitní a místní doprava a aby se zajistila zvýšená nehodovost?
- Proč se stále rozšiřuje infrastruktura pro IAD (individuální automobilovou dopravu) na úkor veřejné dopravy, cyklistů a chodců?
- Proč se v Praze prosazuje trasa A-ZÚR, tj. řešení, které je v rozporu se všemi (opravdu se všemi!) strategickými dokumenty a klimatickými závazky, které přijala EU, Česká republika a hl. m. Praha? Proč je tedy Praha a Česká republika přijímaly, když je nehodlají dodržovat?
- Proč se jiná dopravní řešení vytrvale odmítají? Dopravu ve městě lze řešit mnohem vhodnějším způsobem než výstavbou šestiproudé dálnice: ① vybudováním městských komunikací pro více druhů dopravy, ② posílením příměstských železnic a ③ rozšířením / zkvalitněním nabídky MHD, ④ budováním města krátkých vzdáleností, ⑤ výstavbou kvalitních (a souvislých) cyklostezek, ⑥ nabídkou služeb carsharing, bikesharing apod.
- Proč se osoby, které jsou zodpovědné za územní plánování v rámci ČR, SčK a HMP (např. Institut pro plánování a rozvoj hl. m. Prahy) a také osoby zodpovědné za dopravní infrastrukturu státu (MD ČR – ministr dopravy, MHMP – primátor, Středočeský krajský úřad – příslušní náměstci pro dopravu) vytrvale brání relevantnímu posouzení navrhovaných řešení?
- Je to proto, že
- hlavním důvodem pro prosazování SOKP v trase A-ZÚR je hlavně ekonomické zhodnocení pozemků stávajících vlastníků trvale napojených na politické strany v této zemi, tzn. bez jakéhokoliv racionálního aspektu?
- o poctivé posouzení navrhovaných řešení není zájem, neboť z výnosu pozemků ve Středočeském kraji nikdo nic nemá?
Navazuje na stránky:
Aktualizováno 23. 9. 2021