Realizace SOKP ve variantě A-ZÚR způsobí neřešitelné problémy

Proč varianta A-ZÚR DOPRAVNĚ ANI BEZPEČNOSTNĚ NEVYHOVUJE

Dopravní kongesce (dopravní zácpa) nastává,

Kolona
Kolona

je-li aktuální provoz silnější než aktuální kapacita dopravní cesty.


||||   ||||


Úsek SOKP 510 spadá do kategorie rychlostních komunikací (MR6dc) s 2×3 jízdními pruhy.

Podle prognóz TSK, ČVUT a ŘSD ČR má v úseku mezi Běchovicemi a Satalicemi projíždět 133 až 150 tisíc vozidel za den.

V dubnu 2018 si objednaly úřady MČ Satalice a Horní Počernice provedení dopravního průzkumu na Pražském okruhu v úseku 510 mezi D11 a MÚK Pražský okruh/Novopacká. Podle tohoto kontrolního měření zde byla v dubnu 2018 intenzita dopravy 101 316 vozidel za den, což je na horní hranici kapacitních možností.

Bude-li SOKP denně po dobu několika hodin zcela přetížen, a tedy nezajistí plynulost a bezpečnost dopravy, tak je z hlediska sledovaného cíle tato trasa nefunkční, a proto nevhodná.

Pokud by vedl tranzitní okruh ve stávajícím místě přes úsek 510, znamenalo by to provést následující úpravy:
• rozšířit hlavní trasu SOKP na 2 × 4 jízdní pruhy,
• stávajících pět mimoúrovňových křižovatek (Satalice, Chlumecká, Olomoucká, Českobrodská a Dubeč) nahradit jen dvěma krajními (Satalice, Dubeč),
• pro zajištění dopravního připojení a obslužnosti mezi těmito dvěma křižovatkami postavit na každé straně hlavní trasy SOKP 510 dvě souběžné třípruhové komunikace.
S ohledem na zástavbu v oblasti Černý Most, Horní a Dolní Počernice je tato přestavba nereálná.

Tři MÚK mezi Běchovicemi a Satalicemi nesplňují podmínky na vzdálenost křižovatek a na délku připojovacích a zpomalovacích pruhů (dané normou ČSN 73 6101 pro projektování silnic a dálnic), takže

SOKP v trase A-ZÚR je dopravně a bezpečnostně nevyhovující !!!

Stavět dálniční okruh, o kterém se už ví, že nebude mít potřebnou kapacitu a nebude odpovídat standardům, je nehospodárné nakládání s prostředky daňových poplatníků.

Když Karel IV. ve 14. století zakládal hradby kolem Nového Města, trvalo 500 let, než je Praha přerostla. Dálnice kolem Prahy je třeba stavět také s ohledem na budoucnost a ne podle požadavků z minulého století.