Témata > Městská doprava v Praze

Ročenky dopravy TSK Praha    Specializované mapy Prahy  │  Dostavba Městského okruhu  │  Čimická radiála  │  Další dopravní stavby  –  TRAMVAJOVÝ OKRUH

 →  zpět na TÉMATA

Ročenky dopravy TSK Praha

Tyto publikace shrnují vývoj v dopravě na území Prahy za uplynulý rok (u velkých měst se ročenky vydávají v pětiletých intervalech), poskytují přehled základních dopravních informací i časový vývoj jednotlivých dopravních ukazatelů. Kompletní přehled ročenek naleznete na webu TSK Praha:
www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/nabidka-sluzeb/rocenky

Specializované mapy Prahy pro pěší, cyklisty, MHD, …

Nejen řidiči, ale i cyklisté a chodci potřebují mít přehled o aktuálním stavu dopravy a o probíhajících i plánovaných změnách.

↑  Městská doprava

Dostavba Městského okruhu

Prezentace 12. září 2019 v CAMPu:
„Velké změny Prahy: Městský okruh“
(nová studie MO ohleduplnější k lidem, městu i životnímu prostředí)

Video z celé prezentace vč. diskuze (ta začíná v čase 00:46:00)
https://www.facebook.com/camppraha/videos/2479824162246251/?type=2&theater
Některé dotazy položené v diskuzi: Co to přinese? Kolik to bude stát? Řešení Holešoviček se nekoná? Je stavba z hlediska rozpočtu proveditelná? Kdy se dozvíme náklady? Napojení Vysočanské radiály? Doprovodná opatření?
11 obrázků „Městský okruh pro 21. století“ (ukazují 5 míst PŘED… a PO… nově navržených změnách):
https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/photos/a.460226444575387/460229161241782/?type=3&theater
MĚSTSKÝ OKRUH A LIBEŇSKÁ SPOJKA (tisková zpráva a vizualizace)
http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh-ma-novou-podobu/


Nedokončený ZÁKOS (Základní komunikační systém, tj. koncepce rozvoje silniční sítě v Praze z let 1974-1990) a stávající síť hlavních (páteřních) komunikací pražského regionu, tj. hlavního města Prahy a související aglomerace Středočeského kraje, je nefunkční a je příčinou katastrofální dopravní situace v Praze a neúnosného zhoršení klima (smog).

STANOVISKO k dostavbě Městského okruhu v Praze

Příloha (mapa):
Situace DOKONČENÍ Mětského okruhu
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2018/01/Městský-okruh-dokončení-MO_070617.pdf

↑  Městská doprava

Čimická radiála

Ing. Milan Strnad
autorizovaný inženýr pro dopravní stavby

↑  Městská doprava

Další dopravní stavby

Lepší komunikace lidem dlouhodobě neumožňují trávit na cestách kratší dobu, ale spíše cestovat na větší vzdálenosti, s většími náklady a s většími negativními dopady na okolí.

To, jakým dopravním prostředkem se vykonává cesta (autem, vlakem, pěšky, na kole apod.), a jak daleko (zda půjde o stovky metrů či desítky kilometrů), závisí především na tom, jaká je dostupnost cílů pro jednotlivé dopravní prostředky. Většina lidí se pragmaticky přizpůsobí nabízeným možnostem.

DOPRAVNÍ STAVBY PODPORUJÍCÍ VEŘEJNOU DOPRAVU:

 

  • Propojení Prahy 6 a Prahy 8 na severu a Prahy 4 a Prahy 5 na jihu
    => nové tramvajové tratě => tramvajový okruh

Tramvajový okruh propojí dohromady všechny linky metra a výrazně zlepší dopravní spojení mezi městskými částmi mimo širší centrum, kde MHD jen velmi těžko konkuruje individuální automobilové dopravě. V současné době chybí 19 km tramvajových tratí, aby došlo k uzavření celého okruhu.

 

pid  Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032    
https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-2022-2032/

 Dopravní plán HMP na roky 2021 až 2025 
https://pid.cz/o-systemu/dopravni-plan-hmp/

 Schéma linkového vedení PID 
https://rozumnadoprava.cz/pid/

 

 

Vlak je jediný způsob, jak zajistit komfortní veřejnou dopravu z okolí Prahy až do vnitřního města. Dráha centrum „ochrání“ před dojíždějícími auty spolehlivěji než okruh, zajistí totiž, že předmětná auta nebudou muset do města vůbec vjíždět.

Při výstavbě nových komunikací pro automobilovou dopravu je obrovským rizikem dopravní indukce: nová kapacita přináší více aut i tam, kde na ně není infrastruktura ani prostor. Zásadním poučením z dopravní indukce je proto požadavek, aby nové dopravní stavby pro IAD nezvyšovaly celkovou kapacitu komunikační sítě (takto postupují například v Curychu).

Roli veřejné dopravy posílí podpora intermodality, tedy kombinace individuální a veřejné dopravy a tarifní politika, která i vlastníkům auta nabídne výhodné cestování veřejnou dopravou.

(ZDROJ: AutoMat – viz odkaz v úvodu stránky Udržitelná mobilita.)

→  zpět na TÉMATA

Aktualizováno 26. 4. 2024