Mediální veletoče kolem diskutovaných variant řešení tranzitní a městské dopravy v Praze a okolí

Ve čtvrtek 31. ledna 2019 se na Magistrátu hlavního města Prahy konala velká dopravní prezentace Petra Hlaváčka a Adama Scheinherra. Dvou pánů, kteří mají po volbách velmi významné pozice v budoucím stavebním a dopravním rozvoji Prahy. Byly zde prezentovány závěry, které vychází prý ze „studie“, která do té doby nebyla nikde zveřejněna a měli bychom se z ní dozvědět nějaké pádné důvody, proč se najednou začala být prosazována opět jen jedna varianta a odmítáno jakékoliv srovnávání a posouzení. Pochybnosti vzbuzuje především fakt, že oproti některým předchozím prohlášením se týká o obrat doslova o 180 stupňů.

V článku „Radní děsí obchvat obchvatu“, který vyšel v LN ještě před zmíněnou prezentací 31. ledna 2019 ráno v 5:00 Adam Scheinherr sliboval:
„V blízké době chci iniciovat diskusi se starosty dotčených městských částí i státními orgány tak, abychom našli rozumné řešení,“
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/radni-desi-obchvat-obchvatu-v-hlavnim-meste-se-plizive-zacina-objevovat-jina-varianta-prazskeho-okr.A190130_125804_ln_noviny_form

V článku „Městské části kritizují trasu Pražského okruhu, Praha začne jednat s jejich starosty“, který vyšel 4. února 2019 na webu Echo24:
Schůzka by se měla uskutečnit zhruba za tři týdny. O čem konkrétně na ní bude Scheinherr se starosty diskutovat a s jakým stanoviskem města na jednání přijde, nechtěl říct.
https://www.echo24.cz/a/iEnv6/mestske-casti-kritizuji-trasu-prazskeho-okruhu-praha-zacne-jednat-s-jejich-starosty

Ve zprávě ČTK, která byla zveřejněna 5. 2. 2019 na různých webech, už bylo jen neurčité sdělení: Schůzka se uskuteční v následujících týdnech.

Diskuze se starosty dotčených městských částí má být nakonec až v polovině března (12. 3. 2019 v Dolních Chabrech). Sdělovací prostředky mají patrně do té doby přesvědčit veřejnost o jediné možné a jediné správné variantě. Poté se v médiích začaly objevovat následující články.

Rozhodnuto: Praha se nebude zabývat alternativní trasou Pražského okruhu
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/2019-02-26-rozhodnuto-praha-se-nebude-zabyvat-alternativni-trasou-prazskeho-okruhu

Praha nebude řešit alternativní trasu okruhu
https://www.novinky.cz/domaci/498392-praha-nebude-resit-alternativni-trasu-okruhu.html
Tady je ještě červená mapka: Alternativní varianta
https://media.novinky.cz/509/735094-original1-ce1g4.jpg

Praha se nebude zabývat alternativní trasou Pražského okruhu
https://echo24.cz/a/SHYfj/praha-se-nebude-zabyvat-alternativni-trasou-prazskeho-okruhu

Vedení hlavního města se nebude zabývat alternativní trasou Pražského okruhu na severu města, která by vedla směrem do Středočeského kraje. Pokračovat bude v přípravě stavby v původní, dlouho plánované trase vedoucí přes některé městské části. ČTK to dnes sdělil mluvčí magistrátu Vít Hofman. Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.

„Byl jsem otevřený posoudit alternativní trasu okruhu, ale ta je jednoznačně nereálná. Další posuzování, které by stálo stovky tisíc korun, nemá smysl. Je třeba se řídit fakty,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09).

Hlaváček: Alternativní trasa okruhu je jednoznačně nereálná https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Hlavacek-Alternativni-trasa-okruhu-je-jednoznacne-nerealna-571950

Nyní je zcela klíčové vyjednávat s dotčenými pražskými městskými částmi, obcemi a Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky o konkrétní podobě projektu okruhu, která bude vycházet ze stávající stopy tak, aby dopad na životní prostředí a začlenění do urbanismu města byly co nejcitlivější,“ vysvětluje náměstek Hlaváček.

„Potvrdili jsme jižní variantu. Celou věc jsme přezkoumali a zjistili jsme, že je jediná realizovatelná. Existuje i jiná varianta, ale v této trase už vznikly stavební parcely a vyrostly rodinné domy. A navíc získat souhlas jednačtyřiceti dotčených obcí by vedlo ke zpoždění minimálně dvacet let,“ přidává argumenty náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Realita je neúprosná. Okruh bude mít vždy ty spokojenější a ty méně spokojené. Ideální varianta pro všechny neexistuje. Buď bude okruh v uvozovkách „blbý“, ale s maximálním ohledem na obyvatele a životní prostředí dotčených území, nebo nebude žádný,“ uzavírá náměstek primátora Petr Hlaváček.

Praha se nebude zabývat delší variantou okruhu. Podle odborníků je nereálná https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-se-nebude-zabyvat-delsi-variantou-okruhu-podle-odborne-studie-je-nerealna-20190226.html