Ročenky dopravy TSK Praha │ Specializované mapy Prahy │ Dostavba Městského okruhu │ Čimická radiála │ Další dopravní stavby – TRAMVAJOVÝ OKRUH
→ zpět na TÉMATA
Ročenky dopravy TSK Praha
Tyto publikace shrnují vývoj v dopravě na území Prahy za uplynulý rok (u velkých měst se ročenky vydávají v pětiletých intervalech), poskytují přehled základních dopravních informací i časový vývoj jednotlivých dopravních ukazatelů. Kompletní přehled ročenek naleznete na webu TSK Praha:
www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/nabidka-sluzeb/rocenky
Specializované mapy Prahy pro pěší, cyklisty, MHD, …
Nejen řidiči, ale i cyklisté a chodci potřebují mít přehled o aktuálním stavu dopravy a o probíhajících i plánovaných změnách.
Dostavba Městského okruhu
Prezentace 12. září 2019 v CAMPu:
„Velké změny Prahy: Městský okruh“
(nová studie MO ohleduplnější k lidem, městu i životnímu prostředí)
Video z celé prezentace vč. diskuze (ta začíná v čase 00:46:00)
https://www.facebook.com/camppraha/videos/2479824162246251/?type=2&theater
Některé dotazy položené v diskuzi: Co to přinese? Kolik to bude stát? Řešení Holešoviček se nekoná? Je stavba z hlediska rozpočtu proveditelná? Kdy se dozvíme náklady? Napojení Vysočanské radiály? Doprovodná opatření?
11 obrázků „Městský okruh pro 21. století“ (ukazují 5 míst PŘED… a PO… nově navržených změnách):
https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/photos/a.460226444575387/460229161241782/?type=3&theater
MĚSTSKÝ OKRUH A LIBEŇSKÁ SPOJKA (tisková zpráva a vizualizace)
http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh-ma-novou-podobu/
Nedokončený ZÁKOS (Základní komunikační systém, tj. koncepce rozvoje silniční sítě v Praze z let 1974-1990) a stávající síť hlavních (páteřních) komunikací pražského regionu, tj. hlavního města Prahy a související aglomerace Středočeského kraje, je nefunkční a je příčinou katastrofální dopravní situace v Praze a neúnosného zhoršení klima (smog).
STANOVISKO k dostavbě Městského okruhu v Praze
Příloha (mapa):
Situace DOKONČENÍ Mětského okruhu
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2018/01/Městský-okruh-dokončení-MO_070617.pdf
Čimická radiála
Ing. Milan Strnad
autorizovaný inženýr pro dopravní stavby
Další dopravní stavby
Lepší komunikace lidem dlouhodobě neumožňují trávit na cestách kratší dobu, ale spíše cestovat na větší vzdálenosti, s většími náklady a s většími negativními dopady na okolí.
To, jakým dopravním prostředkem se vykonává cesta (autem, vlakem, pěšky, na kole apod.), a jak daleko (zda půjde o stovky metrů či desítky kilometrů), závisí především na tom, jaká je dostupnost cílů pro jednotlivé dopravní prostředky. Většina lidí se pragmaticky přizpůsobí nabízeným možnostem.
DOPRAVNÍ STAVBY PODPORUJÍCÍ VEŘEJNOU DOPRAVU:
- PRAŽSKÉ METRO – kolejové schéma
Všechny úseky od zahájení provozu dne 9. 5. 1974:
https://www.metroweb.cz/metro/mapy/mapa.html
Metro D do Písnice
Mapa trasy D a navazujících tras tramvají a autobusů:
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/B.13_Metro_D_TT_Smycka_Libus.png
Linkové vedení v návrhu 2022–2032:
Metro D – 1. etapa (na začátku souboru PDF je odůvodnění a popis opatření)
Metro D – 2. etapa
Pražské metro 2025 – představa v roce 2005 a v roce 2010
Pražské metro 2030 – představa v roce 2014
Pražské metro 2100 – vize z roku 2005
https://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj31.gif
- TROLEJBUSY
Předpokládaný rozvoj pražské trolejbusové sítě
http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_navrh_oficialni_HMP.htm
V provozu jsou linky 58 (Palmovka – Miškovice) a 59 (Veleslavín – LVH).
https://mapa.pid.cz/?filter=58,59
- Propojení Prahy 6 a Prahy 8 na severu a Prahy 4 a Prahy 5 na jihu
=> nové tramvajové tratě => tramvajový okruh
Tramvajový okruh propojí dohromady všechny linky metra a výrazně zlepší dopravní spojení mezi městskými částmi mimo širší centrum, kde MHD jen velmi těžko konkuruje individuální automobilové dopravě. V současné době chybí 19 km tramvajových tratí, aby došlo k uzavření celého okruhu.
pid Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032
https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-2022-2032/
Dopravní plán HMP na roky 2021 až 2025
https://pid.cz/o-systemu/dopravni-plan-hmp/
Schéma linkového vedení PID
https://rozumnadoprava.cz/pid/
- Železniční spojení schopné dopravit předměstské cestující přímo do centra
Úvodní popis:
https://pid.cz/vlaky/
Systém vlakových linek S:
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/schemata-trvala/Esko-schema.png
Vlak je jediný způsob, jak zajistit komfortní veřejnou dopravu z okolí Prahy až do vnitřního města. Dráha centrum „ochrání“ před dojíždějícími auty spolehlivěji než okruh, zajistí totiž, že předmětná auta nebudou muset do města vůbec vjíždět.
Při výstavbě nových komunikací pro automobilovou dopravu je obrovským rizikem dopravní indukce: nová kapacita přináší více aut i tam, kde na ně není infrastruktura ani prostor. Zásadním poučením z dopravní indukce je proto požadavek, aby nové dopravní stavby pro IAD nezvyšovaly celkovou kapacitu komunikační sítě (takto postupují například v Curychu).
Roli veřejné dopravy posílí podpora intermodality, tedy kombinace individuální a veřejné dopravy a tarifní politika, která i vlastníkům auta nabídne výhodné cestování veřejnou dopravou.
(ZDROJ: AutoMat – viz odkaz v úvodu stránky Udržitelná mobilita.)
→ zpět na TÉMATA
Aktualizováno 26. 4. 2024