Souhrn opatření a záměrů v pražské aglomeraci, který nabízí efektivní a šetrné řešení dopravních problémů

██ 1. Rozvoj VHD

  • rozšiřování sítě metra
    (např. metro D, okružní metro E);
  • výstavba a zkapacitnění příměstských železnic
    (např. Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla);
  • rozšiřování sítě tramvajových tratí
    (např. TT Suchdol – Bohnice – Kobylisy, TT Podbaba – Suchdol, …);
  • zvyšování komfortu cestujících ve VHD
    (modernizace vozového parku, revitalizace nádraží a zastávek);
  • urychlení výstavby VRT
    (mj. za účelem odlehčení kapacity stávající sítě ve prospěch příměstské VHD a dálkové nákladní dopravy).

██ 2. Pro pěší a cyklisty

  • rozšiřování chodníků a pěších zón, stavba lávek, zvýšení počtu a bezpečnosti přechodů pro chodce;
  • stavba nových kvalitních cyklostezek nejen ve městě, ale i v okrajových částech a mezi Prahou a středočeskými obcemi;
  • budování přístřešků a úschoven pro kola ve městě, na železničních zastávkách, na přestupních terminálech;
  • zlepšení podmínek pro přepravu kol ve vlaku, metru a tramvajích;
  • rozšíření služeb sdílení kol.

██ 3. Omezení IAD

  • preference veřejné hromadné dopravy a cyklodopravy (vyhrazení pruhů pro autobusy a cyklisty);
  • zavedení mýta, jehož výše zohlední negativní externality automobilové dopravy;
  • zvýšení poplatků za parkování a postupné rušení parkovacích míst v širším centru Prahy;
  • výstavba záchytných parkovišť P+R a B+R nejlépe na železničních stanicích mimo Prahu;
  • podpora ekologické city logistiky (cargo kol) v širším centru.

██ 4. Územní plánování

  • budování města krátkých vzdáleností, kde v docházkové vzdálenosti 15‑20 minut bude potřebná občanská vybavenost (školy, zdravotnická zařízení, pošta, obchody atd.), přírodní a rekreační zázemí (parky), dostupnost veřejné hromadné dopravy;
  • kvalitní nabídka občanské vybavenosti a zlepšení dostupnosti VHD ve středočeských obcích;
  • podpora rozvoje a zvyšování životní úrovně v regionech za účelem pozastavení či zmírnění „migrace“ do pražské aglomerace;
  • podpora rozvoje spádových oblastí, např. kolem okresních měst s dobrou dostupností veškerých služeb veřejnou hromadnou dopravou či po kvalitních a bezpečných cyklostezkách;
  • podpora alternativních forem práce (home office, videokonference).

Naše vize

  Kvalitní, efektivní a ohleduplná doprava